sestdiena, 2012. gada 7. aprīlis

iZvaigzne vēju pilsētā Liepājā

10. klases atraktīvā komanda "bračkas"

2012. gada 4. aprīļa agrā rītā, atstājot sniegotos ceļus Rīgai, iZvaigzne devās ceļā uz vēju pilsētu Liepāju, lai vispirms kopā ar 5. klašu un 10. klašu skolēniem veiktu "Dullo zinātnieku" eksperimentus, bet pēc tam  iepazīstinātu skolotājus ar iZvaigzne sērijas interaktīvajiem mācību materiāliem dabaszinībās 5.-6. klasei un fizikā 10. klasei.



Liepāja mūs sagaidīja rāma un saulaina, bet Liepājas Raiņa 6. vidusskolas skolēni un pedagogi - atsaucīgi un ar vēlmi gūt radošas idejas. Pie 10. klašu skolēniem devās Linda un Kristīne, bet Dainis un Gints - pie 5. klašu skolēniem, kuriem bija iespēja veikt gan dažādus eksperimentus, gan pārliecināties par izdarītajiem secinājumiem, izmantojot iZvaigzne sērijas interaktīvos mācību materiālus. Tā, piemēram, 5. klases skolēni rakstīja slepenus ziņojumus,

bet 10. klases skolēni noteica Arhimēda spēku


















un atbildēja uz āķīgiem viktorīnas jautājumiem. Pēc pasākuma skolēni atzina, ka divas stundas aizritējušas vēja spārniem.

Skolotāji grupu darba diskusijā
Skolotāji grupu darba diskusijā
Savukārt skolotājiem paredzētajā seminārā piedalījās pedagogi gan no Liepājas pilsētas skolām, gan no tuvākajiem novadiem, piemēram, Rucavas, Gaviezes, Kazdangas, Pāvilostas un Rudes. Semināra ievaddaļā Sintija aicināja diskutēt par to, kādas prasmes ir nepieciešamas 21. gadsimta skolēnam un kādam būtu jābūt veiksmīgam mācību procesam, lai skolēni tajā aktīvi iesaistītos un vienlaikus būtu atbildīgi par saviem sasniegumiem. Pedagogi uzsvēra, ka mūsdienu skolēniem - digitālajiem pilsoņiem - ir ļoti vāja lasītprasme, tādēļ mācību viela nereti tiek apgūta ar grūtībām. Skolotāji atzina, ka skolēni neprot atlasīt informāciju (tā dēvētā "Google problēma") un viņiem ir vājas komunikāciju prasmes (arī uzstāties, veidot un prezentēt darbus, argumentēti aizstāvēt savu viedokli). Klātesošie minēja, ka skolēniem trūkst analītisko prasmju, jo bieži vien jāveic tikai tādi uzdevumi, kuros jāieraksta atsevišķi vārdi, nevis jādod savs vērtējums, secinājums. Kā patīkams pārsteigums nāca ziņa, ka Liepājas pusē skolotāji ir gana radoši un ļauj skolēniem mācību procesā izmantot arī, piemēram, mobilos telefonus video veidošanai.

Skolotāji strādā ar dabaszinību materiālu
Semināra turpinājumā Kristīne skolotājus iepazīstināja ar interaktīvā mācību materiāla dabaszinībās 5.-6. klasei struktūru un tematu uzbūvi, bet Linda - ar fizikas materiālu 10. klasei. Tālāk jau sekoja darbs grupās, un skolotājiem vajadzēja detalizētāk aplūkot vienu no grupas izlozētajiem tematiem. Skolotāji, kuri jau ir izmantojuši materiālus savās stundās, atzina, ka materiāli skolēniem ļoti patīk un viņi jo īpaši gaida animācijas par pareizi veiktajiem uzdevumiem (dabaszinību materiālā). 

iZvaigzne saka lielu paldies par veiksmīgo sadarbību, organizējot semināru, Liepājas Raiņa 6. vidusskolas skolotājai Zigetai Simanovičai, kā arī direktora vietniecei mācību jomā Violai Narbutai par viesmīlību! Liels paldies visiem pedagogiem, kuri pirmssvētku laikā atrada iespēju dalīties pieredzē ar kolēģiem, kā arī zinātkārajiem "dullajiem zinātniekiem", kuri pēc eksperimentu veikšanas atzina: "es biju ļoti skeptisks, bet nu redzu, ka fizika arī var būt jautra"! Paldies ikvienam!




Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru