PROGRAMMĒŠANA

Lai arī 3D printeri nav jaunums, tos izmanto gan
medicīnā, gan būvniecībā un nu jau arī automobiļu ražošanā, skolās tie vēl nav
plaši pieejami. Tas saistīts gan ar augstajām izmaksām, gan nepieciešamajām
prasmēm. BETT izstādē par 3D printeru trūkumu nevarēja sūdzēties. Ik uz soļa
varēja vērot, kā top, piemēram, krūzes, statujas, uzskates materiāli bioloģijā,
matemātikā un daudz kas cits. 3D printeru izmantošana teju vai visās nozarēs
nozīmē, ka darbošanās ar tiem varētu tikt apgūta jau skolā. Tas paplašinātu
uzskates līdzekļu pieejamību, kā arī ļautu skolēniem radīt kaut ko savu –
unikālu priekšmetu vai dizainu. Tādā veidā arī, tas tāpat kā programmēšanas
apgūšana, veicinātu interesi par satura radīšanu.
MŪSDIENU KLASE
Līdz ar tehnoloģiju ienākšanu klasē, mainās arī
pati klase. Planšetes uzglabājas mūsdienīgos, pārvietojamos un kompaktos
uzlādēšanas un glabāšanas skapjos. Datori, kas iebūvēti galdos, krēsli ar
maināmām detaļām (samaini savu zaļo krēsla atzveltni pret klasesbiedra
dzelteno), tāfeles ar pielāgojamu augstumu un dažādām interaktīvām iespējām,
klašu audio sistēmas, ko piedāvāja arī vienīgie pārstāvji no Latvijas CertesLV. Bija apskatāma arī nākotnes
klase, kurā mācību process papildināts ar dažādiem vizuālajiem, skaņas,
temperatūras un pat smaržas efektiem, piemēram, mācot par Pirmo pasaules karu,
telpā ir tumšs apgaismojums, deguma smarža, tālumā dzirdami sprādzieni, redzami
dūmi un pat jūtamas zemes vibrācijas. Visi šie tehnoloģiskie risinājumi ļauj
radīt vidi, kas ir saistoša mūsdienu skolēniem.
Lai arī mūsdienās mācību process ir papildināts
ar dažādām tehnoloģijām un programmatūrām, skolotāja loma tajā nemainās.
Tehnoloģijas ir veids kā apgūt mācību vielu mūsdienīgi, ar noteikumu, ka tas
notiek prasmīga skolotāja vadībā.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru