Kāpēc zāle ir zaļa, bet sniegs ir balts? Kāpēc Zeme ir tieši trešā planēta no Saules? Cik ir Visumu? Šie un vēl citi jautājumi "nomoka" Ropažu vidusskolas 4.-6. klašu prātvēderus, kuri 22. februārī piedalījās "Dullo zinātnieku" pasākumā un kopā ar iZvaigzne komandu - Alīnu, Daini un Kristīni - veica eksperimentus. Savukārt skolotāji šajā laikā kopā ar Sintiju iepazinās ar iZvaigzne sērijas interaktīvajiem mācību materiāliem fizikā 10. klasei un dabaszinībās 5.-6. klasei.
Skolēnu un skolotāju pasākumi Ropažos notika pēc ģeogrāfijas un dabaszinību skolotājas Zaigas Armanes aicinājuma. Ropažu vidusskolu var uzskatīt par inovatīvu skolu, jo tā ir ne tikai ļoti labi nodrošināta tehniskā aprīkojuma ziņā (datori skolotājiem, datu kameras, interaktīvās tāfeles un projektori ir teju katrā mācību kabinetā), bet arī mācību un ārpusskolas aktivitāšu ziņā, piemēram, šī skola ir arī Ekoskola.
Skolotāju seminārā piedalījās arī skolotāji no tuvākajām Rīgas apriņķa skolām - Mālpils, Zaķumuižas, Ulbrokas, Sējas, Krimuldas, Pabažiem. Semināra ievadā raisījās diskusija par tehnoloģijām un to izmantošanu mācību procesā. Līdzīgi kā iepriekšējos iZvaigzne organizētajos semināros, arī Ropažos skolotāju vidū nebija vienprātības, vai mobilais telefons ir traucēklis mācību procesā, vai tomēr to var mērķtiecīgi un prasmīgi izmantot, lai mūsdienu digitālie pilsoņi strādātu ar sev tuviem "darbarīkiem". Visi skolotāji vienprātīgi atzina, ka skolēni labprāt izmanto tehnoloģijas arī mājas darbu veikšanai, bet stundu laikā viņiem ļoti patīk darboties praktiski, veicot dažādus eksperimentus.
Praktiski iepazīstoties ar iZvaigzne sērijas interaktīvajiem mācību materiāliem, klātesošie atzina, ka materiāli lieliski papildina ikvienu mācību grāmatu un skolotāja stāstījumu stundā, turklāt tos var izmantot ļoti daudzveidīgi un dažādos mācību priekšmetos (piemēram, tematus par smēķēšanu vai pusaudžu attīstību var izmantot arī audzināšanas stundās un anatomijā, par Saules sistēmu - arī sākumskolā). Skolotāji atzinīgi novērtēja bagātīgo videomateriālu klāstu, jo nereti stundās ir ierobežotas iespējas veikt eksperimentus (trūkst gan aprīkojuma, gan laika to veikšanai).
Lai pierādītu, ka skolotāju novērojumi ir pareizi, skolēni ar lielu prieku iejutās "Dullo zinātnieku" ādā un veica dažādus eksperimentus gan grupās, gan individuāli. Lai gan varētu šķist, ka daļa no eksperimentiem ir teju vai obligātajā skolas mācību programmā un mēdz atkārtoties no gada gadā (piemēram, cietes noteikšana maizē un kartupeļos), skolēni paši atzina, ka eksperimentēt vienmēr ir ļoti interesanti un vienmēr var kaut ko jaunu uzzināt.
Šoreiz šis jaunais bija arī iespēja gūt teorētisko skaidrojumu praktiski veiktajiem eksperimentiem no iZvaigzne sērijas materiāliem, kā arī pildīt interaktīvos uzdevumus, lai nostiprinātu gūtās zināšanas. Mūsu novērojumi liecina, ka skolēni ir ļoti zinātkāri un labprāt iesaistās šādās nodarbībās.
Nemainīgi no "Dullo zinātnieku" norises vietas, topā ir eksperiments ar cimdu,
vārda rakstīšana ar citronu,
kā arī mobilā telefona tīšana folijā, lai pārliecinātos, ka tas tiešām ir ārpus uztveršanas zonas.
Laiks aizritēja ātri gan skolēniem, gan skolotājiem, un visi devās projām ar jauniem iespaidiem, apņēmības pilni uz zinātni un dažkārt sarežģītiem tematiem palūkoties netradicionāli un radoši - skolotāji, meklējot iespējas, kā digitālajiem pilsoņiem piedāvāt saistošas mācību stundas, bet skolēni - vēloties meklēt atbildes uz nezināmo. Paldies Ropažu vidusskolai par pasākumu koordinēšanu un zinātkāru skolēnu skološanu!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru